در بخش اول از این مطلب ضمن برشمردن برخی از ویژگی هایی که در مورد تقسیم بندی انواع کالاها مورد نظر قرار می گیرد، به دو دسته کلی از کالاها (مصرفی و صنعتی) اشاره کردیم و از دسته مصرفی دو مورد را بررسی کردیم. این دو مورد کالاهای راحتی و همچنین کالاهای مقایسه ای بودند،…

تحقیقات  بازاریابی ثانویه به‌طور ساده می‌تواند تحت عنوان تحقیقی تعریف شود که شما می‌توانید بدون ورود فیزیکی به بازار و  از پشت میز خود انجام دهید. انجام این نوع تحقیق در بازاریابی به‌شدت مرسوم و جا افتاده است، به این دلیل که بخش عمده‌ای از اطلاعات موردنیاز برای انجام آن به‌صورت آنلاین در دسترس بوده و…

دیجیتال مارکتینگ در ایران موضوعی بسیار نو است و بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌ها در استفاده‌ی درست از این نوع بازاریابی با مشکل مواجه هستند. درطول این دوره یک روزه، چندین سخنران و استاد برجسته ایران با آموزش راه بهینه هزینه کردن را برای استارتاپ‌ها و شرکت‌ها فراهم می آورند. از نکات برجسته این همایش…

یک سیستم اطلاعات بازاریابی مجموعه‌ای از فرایندها و روش‌ها است که به‌منظور تولید، تحلیل، انتشار و نگهداری اطلاعات پیش‌بینی‌شده تصمیم‌های بازاریابی بر اساس یک‌روند منظم و مداوم طراحی‌شده است. یک سیستم اطلاعات می‌تواند به‌صورت عملیاتی، مدیریتی یا استراتژیک برای چندین زمینه مختلف از بازاریابی مورداستفاده قرار گیرد.   ما همگی می‌دانیم که هیچ فعالیت بازاریابی…

ترجمه یکی از نیاز های مهم کارفرمایان در پونیشا است. روزانه افراد زیادی نیاز به ترجمه غیر رسمی دارند و پروژه های خود را در پونیشا برون سپاری میکنند.   پروژه هایی از قبیل ترجمه متن های دانشگاهی تخصصی، کتاب، مقاله، پست های تخصصی برای انتشار در وبلاگ ها و سایت های خبری و خیلی موارد دیگر……